Regenboogdorpliedje

Tekstschrijver: Clement
Componist: Clement
Jaar: 1975
  
Bron: Dubbelpunt juni 1975 pag 251
Commentaar: Klik voor beschikbare media:
 MP3

Met Katrien en Pierewiet
zingen wij ons speelklublied,
voor iedereen die het horen wil,
want zij maakten van iets kouds en kil,
iets warms, gezellig en erg plezant,
dat is het dorpje uit ons dromenland.

Refrein:

Waar de gouden regenboog (2x)
straalt mooi en hoog (2x)
Jullie zijn groot, groot, groot, groot,
wij zijn klein, klein, klein, klein, maar ...
samenspel zal er bij ons wel zijn.

Ach, alleen is maar alleen
samen zijn we met z'n tweeën,
zingen wij: jij bent van tel
kiezen wij: hier samenspel.
Zo gaat de speelklub nu met pak en zak
op naar dat grote reuze knalbivak.

Mogen wij Pierewietje zijn
mogen wij Katrientje zijn,
die altijd zo vriendelijk zijn
die steeds zo behulpzaam zijn,
want dat vinden wij nu toch zo boeiend fijn
en dat maakt ons bivak keihard, klein maar fijn.

bivak Chimay 2007

bivak Chimay 2007