Refrein:
We hebben je har(d/t) nodig
niemand is overbodig
het spel is nog bijlange niet gespeeld
We hebben je har(d/t) nodig
niemand is overbodig
alle talenten zijn nog niet verdeeld.
Denk niet dat we'r al zijn
al zitten w'op de goede trein
toch moeten wij nog mijlen verder rijden
We werken verder door
en blijven w'op het rechte spoor
dan komen er beslist betere tijden
Het komt er nu op aan
om spelenderwijs door te gaan
al zijn er hoge muren af te breken
Er zitten kansen in
we staan nog maar aan het begin
te vroeg dus om al van succes te spreken.
Ze hé, je doet toch mee?
Als 't ja is dan is het okee
je moet het zelf doen wil je iets bereiken
Ieder zijn eigen aard
dan zijn w'er honderdduizend waard
dan gaan we steeds meer Chiro-achtig lijken.
Komaan, weer aan de slag
beginnend met een goeiedag
en zie, de zwaarste poorten zwaaien open
We springen uit ons vel
de Chiro wordt een wonderspel
want iedereen is uit zijn schelp gekropen | 
Het driemaandelijks tijdschrift "Snuffel" publiceerde tussen 1975 en 1978 talrijke Chiroliedjes. Voor het geval je dat niet wist: de Personal Computer (PC) was nog onbekend en de stencilmachine nog maar pas vervangen door de Xerografie ofte fotocopie. |