Een Afrikaanse kip. |
Tekstschrijver: Componist: Jaar: | | |
| Bron: Notelaar 1998 pg 39 | | Commentaar: | Klik voor beschikbare media:
 |
|
Ik ben NTok een Afrikaanse kip (Afrika?) Het lijkt voor jullie precies een heuse trip Maar dat is het niet, wees maar heel gerust mijn opa zat in jullie land bij boer Sust.
NTok nToksj, NTok nToksj NTok nToksj, NTok nToksj
Ik kwam hier aan met een hele snelle trein (de HST?) Neen, dat hoeft hier niet, wij kunnen rustig zijn. Ik nam die trein vlak na mijn vliegtuigreis. Samen met een lief meisje, god dat was wijs.
Tsoek tsjoek, niet te snel maar rap genoeg Tsoek tsjoek, niet te snel maar rap genoeg
Ze bracht me tussen dieren uit dit land (Olifanten?) Ja ook giraffen en ook een olifant Ik was zelfs bij de mensen welkom. Ze speelden voor mij op de bongo, das een trom.
Hoor de bongo, hoor de bongo Hoor de bongo, hoor de bongo
En op een keer mijn vriendje hare fiets (een echte fiets?) ja die had platte band, maar t was iets van niets. Kinderen plakten de band weer vlug gezond En daarna om beurt fietsen, heel het dorp rond.
Psjie..., psjie... Psjie..., psjie...
Speelgoed dat maakt ze samen met haar vriend (hoe doet ze dat?) Van blik een autootje maken lijkt wel wat. Ook samen spelen, dat vindt ze erg leuk. Moppen vertellen, dan liggen ze in een deuk
Haha, hoehoe hi, haha, hoehoe hi. Haha, hoehoe hi, haha, hoehoe hi.
En s avonds net voordat ze slapen gaan, (snurken ze dan?) Sommigen wel en ja, er is hier ook een maan. Maar dan vertelt haar opa een verhaal. Dat eindigt nooit, hij zegt t is Afrikas taal!
Snurk.... fwiet... Snurk.... fwiet...
| 
|
|