Kom rakker / Kom meisje |
Tekstschrijver: Wim Brigand Componist: Jef D`Hoe Jaar: 1948 | | |
Bron: Gloed mei 1948 pag. 115
Zo Zingen Wij - pag 40
Op de tonen van ons lied - 3 (B3)
Sa meisje zing! - pag. 20 | | Commentaar: | Klik voor beschikbare media:
 |
|
Kom, rakker, reik je handen. Druk krakend-hard de mijn. Wij smeden samen banden die niet te breken zijn.
Refrein: Kom rakker bij de Chiro, vecht juichend aan mijn zij, dan wordt je jeugd een vlagge, je leven stralend blij. Kom rakker bij de Chiro, vecht juichend aan mijn zij, dan wordt je jeugd een vlagge, je leven stralend blij.
Ik wil mijn hart jou reiken, dat blij onstuimig slaat en blijf als allen wijken jouw dapper kameraad.
Hei rakker, wordt je moede, mijn vriendschap helpt je voort, tot waar de stormwind woedde, weer Kristus zonne gloort.
En kopmen donkre dagen toch jubelt blij ons lied, mijn trouwe zal je schragen, maar vallen doe je niet.
Meisjesversie
Kom, meisje, reik je handen, Druk kranig-koen de mijn, Wij smeden samen banden, Die niet te breken zijn.
Kom, meisje, bij de Chiro, Kamp juichend aan mn zij, Dan word je jeugd een vlagge, Je leven stralend blij.
Ik wil mijn hart jou reiken, Dat blij onstuimig slaat, En blijf als allen wijken, Jouw dapper trouwe maat.
Hei, meisje word je moede, Mijn vriendschap helpt je voort, Tot waar de stormwind woedde, Weer Kristus zonne gloort.
En komen donkre dagen, Toch jubelt blij ons lied. Mijn trouwe zal je schragen, Maar vallen doe je niet.
| 
|
|