Als zonneglans de hemel kleurt, en d'aarde tooit met gouden pracht. Vooruit dan, maat, grijp vlug je zak, naar d'heide waar 't bivak ons wacht.
Refrein: Komaan dan, rakker, op 't bivak, naar d'heerlijk geurend hei Kom met ons joelen met gelach en juichen vrolijk blij. Komaan dan, rakker, op 't bivak, naar d'heerlijk geurend hei Kom met ons joelen met gelach en juichen vrolijk blij.
De heide zingt een zonnig lied en blijde galmt ons gulle lach, wijl flapperend in de blauwe lucht waait hoog in top ons Chirovlag.
Als d'avondzon ten afscheid neigt, vol blije vreugd ons huiswaarts leidt, dan gloeit nog in ons rakkersblik ons kran'ge trouw in d'harde strijd.
Meisjesversie:
Als zonneglans de hemel kleurt, en d'aarde tooit met gouden pracht Vooruit dan, kom, grijp vlug je zak, naar d'heide waar 't bivak ons wacht.
Komaan dan meisjes, op bivak naar d'heerlijk geurend' hei. Kom met ons joelen met gelach, en juichen vrolijk blij.
De heide zingt een zonnig lied, en blijde galmt ons gulle lach. Wijl flapp'rend in de blauwe lucht, Waait hoog in top de Chirovlag.
Als d'avondzon ten afscheid neigt, vol blije vreugd ons huiswaarts leidt, Dan gloeit nog in ons meisjesblik, ons kran'ge trouw in d'harde strijd. | 
1959 - Chiromeisjes op bivak in Veerle leidsters Christiane Vermijlen
en Magda Vangrunderbeek |