De school,
ik zie ze nog niet staan...
De directeur:
een ouwe gek,
de leraar
heeft een dikke nek,
de klas
is een vervallen kot,
de inspecteur
is stapelzot.
De school,
ik zie ze nog niet staan...
Studeren?
Jij bent niet goed snik.
Ik schrijf wel van een ander af
studeren, zeg,
ik ben niet maf;
voor prutsen
maak ik mij niet moe,
studeren zeg,
jij bent niet goed.
Studeren?
Jij bent niet goed snik. | 
september 1976 - Dabbeljoesie werkte mee aan de chiromusical "We kunnen er iets aan doen". |