Mowgli |
Tekstschrijver: Componist: "Op een onbewoond eiland" Jaar: 1993 | | |
| Bron: bivak 1993 te Hombourg | | Commentaar: | Klik voor beschikbare media:
 |
|
Refrein:
Ver van het mensenland
is het grote jungledorp
ja, je voelt je er blij want
alle dieren zijn plezant.
Daar heb je Mowgli, het mensenjong,
Baloe de beer is dom
Baghera is er altijd bij.
Kaa is de lepe slang
de tijger heet Shere Khan
die is van niemand bang?
En daar heb je onze Mowgli
met zijn rode broekje aan
Ja, daar heb je onze Mowgli
zie hem daar nu toch eens staan.
Werd ontvoerd door tijger Shere Khan
want die wil hem in de pan
Maar verliest hem bij het lopen gaan
dat trekt hij zich verschrikkelijk aan
En toen werd Mowgli goed opgevoed
door de wolven van het bos
Met Baloe de bruine beer
ging hij zwemmen in het meer.
Maar het bos is echt niet veilig meer
zeker niet met Shere Khan
Hij krijgt hulp van Kaa de slang
hypnotiseert maar waar ze kan
En toen was het te laat, ze grepen hem
en staken Mowgli in een kooi
Maar de gier wist de weg,
dus Baghera stond er gauw.
En daar heb je onze Mowgli
nu in het mensenland
Ja, daar heb je onze Mowgli
met een meisje aan zijn hand.
| 
1993 - de leiding zingt |
|