Afwaslied

Tekstschrijver:
Componist:
Jaar: 2002
  
Bron: CD *Meer moet dat niet zijn*
Dubbelpunt januari 2002 pag. 38
Commentaar: Klik voor beschikbare media:
 MP3

Wie heeft er nu weer zo gemorst
die borden zijn te vuil
daar zwemt een vieze boterhamkorst
als ik die nu eens ruil
voor een voetbal, voor een skateboard, een verkleedpartij
het overblijvende dessert alleen voor jou en mij, MAARRRRRR!

De afwas wacht, de afwas lacht ons toe (en hoe!)
druipt de afwas, kruipt de afwas langzaam naar 't plafond
afwaswater aan mijn mond, als dit eens niet bestond
ik wou dat de afwas AF WAS!

Waar zitten die kabouters nu
ik laat een diepe zucht
de resten van een chic menu
als ik eens stiekem vlucht
binnen, buiten, onder tafel of naar het toilet
de kleerkast achter het gordijn desnoods onder mijn bed, MAARRRRRRR!

Keilekker in het schuimend sop
en spatten op elkaar
wie kent er nog een afwasmop
we zijn hier nog niet klaar
brieven schrijven, boekjes lezen interesseert ons niet
en liever dan ons te vervelen, zingen wij dit lied WAAAANT