DE VLAAMSCHE KRISTI-JONGEN |
Tekstschrijver: onbekend Componist: onbekend Jaar: 1937 | | |
| Bron: Zoo Zingen Wij - eerste uitgaaf van Het Katholiek Patronaat - 1937 | | Commentaar: | Klik voor beschikbare media:
 |
|
Ik ben een levensblije jongen,
Die van m'n leven goed geniet!
Ik heb Goddank twee goeie longen,
En zing daarom m'n jongenslied :
Tralalala, hier is de jeugd,
De Vlaamsche jeugd, de Kristi jeugd!
Zoo klinkt m'n lied .
In 't patronaat,
Zoo klinkt het thuis
En op de straat,
T rala-Ialalalalala (bis)
Ik ben een stoere Vlaamsche jongen,
Ik werk, ik leef voor 't Vlaamsche diet !
Ik zing zoóals m'n vaad'ren zongen
In onze gouwen 't vrije lied!
Ik ben vooral een Kristi-jongen,
Apostelvuur ontbreekt me niet!
Daarom uit volle borst gezongen:
Voor Kristus-Koning dreun' ons lied! | |
|