Het is mei |
Tekstschrijver: Yv. de Man Componist: A. Billeter Jaar: 1937 | | |
| Bron: Zoo Zingen Wij - eerste uitgaaf van Het Katholiek Patronaat - 1937 | | Commentaar: | Klik voor beschikbare media:
 |
|
Nu gaan de botten springen,
De lente is in 't land,
Nu gaan de vogels zingen
En kwelen 't allen kant (bis).
De zonne sprankelt licht en goud
Op beemden, velden, gaard en woud.
't Is Meie (3 maal).
De levenssappen stijgen,
En warmer klopt ons bloed,
Met bloemen en met twijgen,
Ten dans met blij gemoed (bis).
En vroolijk schalt ons lentelied,
Geen zorgen meer of geen verdriet.
't Is Meie (3 maal).
Kijk, hoe de boomen wiegen,
Bij 't liedje van den wind,
Kijk hoe de vogels vliegen,
En wees ook blij, mijn kind (bis).
En jubel vrij met luiden toon,
o Lente, gij zijt wonderschoon.
't Is Meie (3 maal). | 
|
|