Een nieuw ritme |
Tekstschrijver: Boris Componist: Boris Jaar: 1970 | | |
| Bron: Zing met ons mee ! - derde druk | | Commentaar: | Klik voor beschikbare media:
 |
|
Dit is het liedje van de vreugd,
van het reuzefijn,
van ons samenzijn.
Jouw blije lach doet ons zo'n deugd,
klaterbeekje bij zonneschijn.
Refrein:
Wij voelen ons blij,
jouw vreugde maakt ons vrij:
vrij van alle sufferij.
Hoe je wat doet,
voor ons doe je het goed.
We helpen wel met stille moed.
Dit is een straaltje van de zon,
in jouw jonge lach,
deze harde dag,
toen je die mijlpaal overwon,
toen je deed wat je niet kon.
Dit is een prikje van de pijn,
van verslagenheid,
van ontmoediging,
't toont dat we toch maar mensen zijn,
dan maar weer een nieuw begin.
Dit is het bonzen van je jeugd,
van het wit of zwart,
van je zoekend hart,
dat al verandert wat niet deugt,
dat ontwapent, dat ontwart.
Slotrefrein:
Dit is dan het ritme van de tijd,
van de vreugd, van de pijn,
van ons Kristen zijn,
van het hart van de mens van deze tijd,
van de jeugd en de zonneschijn. | |
|