Bivaklied
Leven op het ritme van de wind en van de zon, zingen op de melodie van bos en beek en bron. Slapen met t getrommel van de regen op het dak, ontwaken met de morgendauw : we zijn weer op bivak.
Ieder die ons ziet kijkt raar, wat niet kon, dat wordt hier waar. Vreemd wordt vriend en klein is groot; in onze ploeg valt geen een uit de boot.
Trek er mee op uit, breek grenzen open; samenspel wordt teken om te hopen. Vlieg erin, doe mee, en blijf niet staan; een nieuwe wereld roept om door te gaan. | 
Bivak 1976 Glons - bezoekdag en aanleren van het bivaklied |