Zet je groene bril maar op om een rakwiploeg te zien. Een verhaal, een lied van een, krijgt applaus van iedereen. We sluipen door het bos, t avontuur dat trekt ons aan. Van Indi-boy tot cowboy-aan. Hoy, Hoy!
Wie kent er niet de rakwiploeg, die vrolijke bende babbelaars, die niet wachten op goed weer om te spelen elke keer, of te brullen als een beer.
We gaan op tocht in de natuur, we schrijven briefjes naar ons lief, als moppentappers en akteurs kent ons toch iedereen, maar ons wachtwoord kent geen een.
Wij fantaseren er op los en elke reus kunnen wij de baas, wij schminken en verkleden voor een verkleedpartij, onze stoet is daar, opzij ! | 
Rakwi's bivak Goefferdinge 1975 |