Ik blijf in Chiro geloven

Tekstschrijver: Gerda Van Roelen
Componist: Chris Opdebeeck
Jaar:
  
Bron: Notelaar 1990 pg 32 Notelaar 1998 pg 14
Commentaar: Klik voor beschikbare media:
 MP3


Ik blijf in Chiro geloven
en ik stuur een ballon naar boven,
want t is het teken, t is het verhaal
van kindren dat ik je zing :
Vivikune (de Chiro), een uitdaging.

(strofen gedumpt op de CD's)
t Is namelijk zo dat heel bovenaan,
een heel arsenaal van machthebbers staan.
En daarmee kunnen wij echt niet akkoord gaan,
want die doen alsof ze bezitten zelfs de maan.

Voor kinderen is er nergens nog plaats.
Is er dan niemand die denkt op kindermaat ?
Wij willen jong zijn en liefst zonder bank,
nog sjotten en ravotten, geen verliezers, bedankt !

Maar binnenkort doen wij onze zeg,
dan stemmen we de partij van de groten weg.
Dan stemmen we, dan stemmen we,
dan stemmen we, dan stemmen we,
dan stemmen we de partij van de groten weg.